Solsikkelinjen
- en særlig linje til dig, der har brug for ekstra hensyn
Vi har oprettet Solsikkelinjen til dig, der har brug for ekstra hensyn, hjælp, ro, tålmodighed eller tid, når du skal tale med banken.
Er du bærer af Solsikkesnoren, eller har du et usynligt handicap, vil du hos os blive mødt med ekstra hensyn, tålmodighed eller hjælp.
Julie Kristine Strange, vicedirektørVi støtter Solsikkeprogrammet, fordi vi ønsker, at alle kunder skal føle sig trygge, forstået og respekteret – uanset hvem de er, og hvilke særlige behov de har. Det er helt i tråd med vores værdier som en social ansvarlig bank, at vi inkluderer og værdsætter hinandens forskelligheder. Det har vi et ansvar for – både over for vores kunder og vores kolleger.
Solsikkeprogrammet er udviklet for at støtte mennesker med usynlige handicap. Programmet bruger Solsikkesnoren, et internationalt symbol, der hjælper bæreren med at vise, at de har et skjult handicap og kan have behov for ekstra hjælp, tålmodighed eller tid. Snoren bruges ofte i offentlige miljøer som indkøbscentre, lufthavne og arbejdspladser. Et usynligt handicap kan være nedsat hørelse, kroniske smerter, ordblindhed, ADHD, autisme og lignende.
Alle medarbejdere i banken har gennemgået et læringsforløb, som gør, at de ved, hvad de skal være opmærksomme på, hvis en kunde kommer ind med solsikkesnoren om halsen.
Du kan få udleveret en gratis Solsikkesnor i alle vores filialer, hvis du føler det kan være til gavn for dig med mere tid, tålmodighed og hjælp.
Er du bærer af Solsikkesnoren, behøver du ikke fortælle om dit handicap, men vi ved på forhånd, at der er behov for ekstra hensyn.