Vi tilslutter os Solsikkeprogrammet

Det betyder, at kunder med et usynligt handicap kan ringe til os via Solsikkelinjen, hvis de har brug for ekstra hensyn. Og hente en gratis Solsikkesnor i alle vores filialer.

Solsikkesnoren

Vi tager et vigtigt skridt mod større inklusion og social ansvarlighed ved at blive en del af Solsik­ke­pro­gram­met fra mandag den 2. december.

”Vi støtter Solsik­ke­pro­gram­met, fordi vi ønsker, at alle kunder og kolleger skal føle sig trygge, forstået og respekteret – uanset hvem de er, og hvilke særlige behov de har. Det er helt i tråd med vores værdier som en social ansvarlig bank, at vi inkluderer og værdsætter hinandens for­skel­lig­he­der. Det har vi et ansvar for – både over for vores kunder og vores kolleger,” siger vicedirektør Julie Kristine Strange.

Solsikkesnoren er et internationalt symbol, der synliggør usynlige handicap, og bruges fx i butikker, lufthavne og på arbejdspladser.

Styrker me­d­ar­bej­der­triv­sel

Solsik­ke­pro­gram­met er ikke kun for kunderne, men også for medarbejderne.

”Solsikkesnoren giver medarbejdere med usynlige handicap mulighed for at signalere deres behov for ekstra hensyn. Det kan hjælpe dem med at trives i samarbejder og møder. Og det er et vigtigt skridt i vores arbejde for en kultur, hvor mangfoldighed er en styrke, og hvor alle kan trives og yde deres bedste,” siger Julie Kristine Strange.

Solsikkelinje til kunderne

Som en del af Solsik­ke­pro­gram­met åbner vi Solsikkelinjen. I stedet for at ringe til vores almindelige kun­de­ser­vi­ce­num­mer kan kunder, som har brug for ekstra hensyn, ro, tålmodighed eller tid, ringe til os via Solsikkelinjen på 38 48 33 33. Her sidder der et trænet personale, som er klar til at give kunderne en mere personlig og tryg oplevelse, når de kontakter banken.

”Solsikkelinjen er en ekstra service for at sikre, at alle får den tryghed og støtte, de har brug for i mødet med os,” siger Julie Kristine Strange.

Obligatorisk læringsforløb for medarbejdere

Alle medarbejdere i banken har gennemgået et læringsforløb, som gør, at de ved, hvad de skal være opmærksomme på, hvis en kunde kommer ind med solsikkesnoren om halsen.

Et skridt mod en mere inkluderende bank

Med tilslutningen til Solsik­ke­pro­gram­met forpligter vi os til at fremme en kultur, hvor både kunder og medarbejdere føler sig trygge, respekterede og anerkendt for den, de er. Det understøtter vores ambition om at være en socialt ansvarlig bank med plads til alle.

 

Læs mere om vores deltagelse i Solsik­ke­pro­gram­met

Relaterede artikler