Vi tilslutter os Solsikkeprogrammet

Det betyder, at kunder med et usynligt handicap kan ringe til os via Solsikkelinjen, hvis de har brug for ekstra hensyn. Og hente en gratis Solsikkesnor i alle vores filialer.

Solsikkesnoren

Vi tager et vigtigt skridt mod større inklusion og social ansvarlighed ved at blive en del af Solsik­ke­pro­gram­met fra mandag den 2. december.

”Vi støtter Solsik­ke­pro­gram­met, fordi vi ønsker, at alle kunder og kolleger skal føle sig trygge, forstået og respekteret – uanset hvem de er, og hvilke særlige behov de har. Det er helt i tråd med vores værdier som en social ansvarlig bank, at vi inkluderer og værdsætter hinandens for­skel­lig­he­der. Det har vi et ansvar for – både over for vores kunder og vores kolleger,” siger vicedirektør Julie Kristine Strange.

Solsikkesnoren er et internationalt symbol, der synliggør usynlige handicap, og bruges fx i butikker, lufthavne og på arbejdspladser.

Styrker me­d­ar­bej­der­triv­sel

Solsik­ke­pro­gram­met er ikke kun for kunderne, men også for medarbejderne.

”Solsikkesnoren giver medarbejdere med usynlige handicap mulighed for at signalere deres behov for ekstra hensyn. Det kan hjælpe dem med at trives i samarbejder og møder. Og det er et vigtigt skridt i vores arbejde for en kultur, hvor mangfoldighed er en styrke, og hvor alle kan trives og yde deres bedste,” siger Julie Kristine Strange.

Solsikkelinje til kunderne

Som en del af Solsik­ke­pro­gram­met åbner vi Solsikkelinjen. I stedet for at ringe til vores almindelige kun­de­ser­vi­ce­num­mer kan kunder, som har brug for ekstra hensyn, ro, tålmodighed eller tid, ringe til os via Solsikkelinjen på 38 48 33 33. Her sidder der et trænet personale, som er klar til at give kunderne en mere personlig og tryg oplevelse, når de kontakter banken.

”Solsikkelinjen er en ekstra service for at sikre, at alle får den tryghed og støtte, de har brug for i mødet med os,” siger Julie Kristine Strange.

Obligatorisk læringsforløb for medarbejdere

Alle medarbejdere i banken har gennemgået et læringsforløb, som gør, at de ved, hvad de skal være opmærksomme på, hvis en kunde kommer ind med solsikkesnoren om halsen.

Et skridt mod en mere inkluderende bank

Med tilslutningen til Solsik­ke­pro­gram­met forpligter vi os til at fremme en kultur, hvor både kunder og medarbejdere føler sig trygge, respekterede og anerkendt for den, de er. Det understøtter vores ambition om at være en socialt ansvarlig bank med plads til alle.

 

Læs mere om vores deltagelse i Solsik­ke­pro­gram­met

Relaterede artikler

  • Nadia Maria Jakobsen

    Stor opbakning til Pengeuge

    Godt 100.000 danske skoleelever har den seneste uge haft besøg af en flok bankfolk som gæsteundervisere, bl.a. 20 kolleger fra Arbejdernes Landsbank, herunder en bankdirektør og en studentermedhjælper.
  • Far Leger Med Sit Lille Barn I Parken

    Danskerne ser AL som mest bæredygtige bank-brand

    Danske forbrugere opfatter igen i år Arbejdernes Landsbank som det mest bæredygtige “brand” blandt danske banker.
  • SOME Ugyldige Sedler A [1 1] DK

    1000-kronsedlen og sedler fra før 2009 udfases

    Her kan du læse, hvordan du som kunde i Arbejdernes Landsbank skal agere, hvis du har sedler, der bliver ugyldige efter den 31. maj 2025.
  • Al Logo Og Navn Panoptikon Tag

    AL gennemfører sin største udstedelse af obligationer

    Med en udstedelse af obligationer på 500 mio. euro svarende til ca. 3,7 mia. kroner rykker Arbejdernes Landsbank en liga op og får adgang til en større kreds af investorer.
  • En Gruppe Laver Mad I Køkkenet

    Vi sænker renterne på ind- og udlån

    Vi sænker renten på udvalgte ind- og udlånsprodukter fra den 14. marts 2025. Her kan du blive klogere på, hvad ændringerne betyder for dig som kunde.
  • Panoptikon

    Næstbedste resultat nogensinde

    Arbejdernes Landsbank Koncernen har opnået et samlet overskud på 2.209 mio. kr. før skat i 2024.  
  • Bedste bank 16 år

    Vi er danskernes foretrukne bank for 16. gang

    For 16. år i træk er Arbejdernes Landsbank kåret til danskernes foretrukne bank i Voxmeters kundeundersøgelse baseret på svar fra ca. 60.000 respondenter.
  • Sport2024_Frivilligpris_DIF og AL

    DIF og AL uddeler frivilligpris til gymnastikformand

    Til Sport 2024 i Boxen lørdag den 4. januar 2025 kickstartede vi vores nye partnerskab med DIF, hvor vi overrakte en fællespris til en af hverdagens helte i Ribe – stort tillykke til Niels Bojsen Kjær.