Behandling af personoplysninger

General Data Protection Regulation (forkortet: GDPR) er EU's forordning om per­son­da­ta­be­skyt­tel­se, der er trådt i kraft den 25. maj 2018 sammen med den danske da­ta­be­skyt­tel­ses­lov.
Bærbar Pc På Et Bord Med En Kop Kaffe Ved Siden Af

Vi deler typisk personlige oplysninger, som alder, køn eller mailadresse, hver gang, vi f.eks. shopper på nettet, logger på netbank eller bruger de sociale medier, og det kan være svært at huske og gennemskue, hvilke oplysninger du har givet virksomheder adgang til gennem tiden. Per­son­da­ta­reg­ler­ne skal derfor give dig bedre kontrol over dine egne oplysninger. Samtidig skal virksomhederne have bedre styr på, hvordan de behandler og opbevarer dine personlige oplysninger.

Al Logo På Lysgrå Facade

Sådan behandler Arbejdernes Landsbank dine personlige oplysninger

Vi indsamler og behandler en række per­so­nop­lys­nin­ger om vores aktionærer, kunder og andre med tilknytning hertil, f.eks. fuldmægtige, netbankbrugere, kautionister, pantsættere og reelle ejere. Det samme gælder for personer, som vi udfører enkeltstående ekspeditioner for. Oplysninger behandles om såvel bestående som kommende erhvervs-og privatkunder.

Vi behandler kun per­so­nop­lys­nin­ger til specifikke formål og kun oplysninger, som er nødvendige for formålene.

Alle oplysninger om vores kunder er fortsat omfattet af lov om finansiel virksomhed og kan derfor ikke uberettiget videregives til andre.

AL ansat med headset

Optagelse og opbevaring af kommunikation

Med henblik på at styrke in­ve­stor­be­skyt­tel­sen, forbedre mar­kedsover­våg­nin­gen og øge rets­sik­ker­he­den for Banken og kunderne, er Banken forpligtet til at optage og opbevare te­le­fon­sam­ta­ler og andre former for elektronisk kommunikation mellem Banken og dens kunder, der fører til eller kan føre til transaktioner i finansielle instrumenter.

Optagelserne opbevares så længe at Banken har et formål, efter endt kundeforhold gemmes optagelserne løbende år plus 5 år. Optagelserne m.v. kan blive udleveret til relevante myndigheder. Kunden kan anmode om at få indsigt i optagelserne m.v.

Behandling af personoplysninger

Nedenfor kan du læse mere om, hvordan vi, som bank, behandler per­so­nop­lys­nin­ger og om dine rettigheder som registreret i banken i vores ”Vilkår for behandling af per­so­nop­lys­nin­ger”. Derudover kan du finde flere detaljer herunder:

Vilkår for behandling af per­so­nop­lys­nin­ger

Cookies

Vilkår for brug af hjemmesiden

Vilkår for behandling af per­so­nop­lys­nin­ger ved brug af mobilbank

Spørgsmål til vores behandling af personoplysninger?

Har du spørgsmål til bankens behandling af dine per­so­nop­lys­nin­ger, kan du kontakte bankens Da­ta­be­skyt­tel­ses­rå­d­gi­ver pr. mail DPO@al-bank.dk eller ved at skrive til: 

Arbejdernes Landsbank
Att.: DPO
Vesterbrogade 5
1502 København V.

Er du utilfreds med bankens behandling af dine personoplysninger

Hvis du er utilfreds med bankens behandling af dine per­so­nop­lys­nin­ger, kan du altid klage til bankens kla­ge­ansvar­li­ge: al-bank.dk/klageansvarlig.

Eller du kan klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, eller dt@datatilsynet.dk

Dine personoplysninger

Ønsker du indsigt i dine per­so­nop­lys­nin­ger eller at få rettet, slettet eller udleveret dine per­so­nop­lys­nin­ger, så kan du sende en anmodning til banken.

Send anmodning til banken

Se også