Mellemfinansiering til erhverv
Hvad er mellemfinansiering?
Mellemfinansiering er en samlet betegnelse for et større erhvervslån eller kassekredit, der er optaget i en afgrænset periode. Mellemfinansiering er dermed en midlertidig finansieringsløsning.
Ofte vil mellemfinansiering være relevant for virksomheder, der venter på, at et realkreditlån falder på plads, en udbetaling kommer ind fra samarbejdspartnere eller til at finansiere udgifter til håndværkere, materialer og øvrigt indtil et byggeprojekt er afsluttet.Men der kan være mange årsager til at undersøge mulighederne for midlertidig finansiering.
Mellemfinansiering kan i perioder være en god løsning og nødvendigt for at opretholde virksomhedens drift, likviditet og samlede økonomi.
Forskellen på mellemfinansiering og driftsfinansiering
Ofte vil mellemfinansierig dreje sig om højere beløb, somrækker ud over de daglige driftsomkostninger – til forskel fra driftsfinansiering.
Finansieringen af en virksomheds drift kan suppleres ved hjælp af en kassekredit, der er tilknyttet virksomhedens erhvervskonto –eller ved factoring.
Ved mellemfinansiering vil virksomheden ofte have et større tilgodehavende fra eksterne samarbejdspartnere eller kunder, som den forventer at modtage inden for en afgrænset periode. I den situation er der flere muligheder for at optage et lån som mellemfinansiering.
Hvad koster mellemfinansiering?
Omkostningerne forbundet med en mellemfinansiering afhænger af, hvilken løsning der er den rette for din virksomhed.
Rente, oprettelsesomkostninger og gebyrer varierer alt efter, om der er tale om en kassekredit, et erhvervslån eller noget helt tredje.
Rådgivning om finansieringsløsninger
Hos Arbejdernes Landbank har vi en række erhvervscentre, som er dedikerede afdelinger, der udelukkende rådgiver og samarbejder med vores erhvervskunder.
Vores erhvervscentre er fordelt over hele landet, og vi arbejder derfor lokalt og i vores kunders nærområder, hvor vi rådgiver om alt inden for investering, finansiering, erhvervslån, drift og digitale løsninger.
Din virksomhed har altid mulighed for at kontakte vores lokale erhvervscentre, hvor vi kan drøfte jeres muligheder inden for mellemfinansiering. Det er både muligt at få rådgivning i centrene, men vores erhvervsrådgivere kommer også gerne ud til din virksomhed.
Bliv erhvervskunde
Tak for din interesse i at blive erhvervskunde hos os! Til at starte med er der nogle informationer, vi skal have fra dig. Når du har sendt informationerne, kontakter vi dig.
Sådan gør du:
- Udfyld dette Forretningsomfangsskema
Når du har udfyldt forretningsomfangsskemaet, skal det uploades sammen med nedenstående ansøgningsformular. Det er godt at have følgende dokumenter og informationer klar:
- Seneste interne årsregnskab inkl. specifikationer
- Forretningsplan
- Drifts- og likviditetsbudget
- Periodebalance år til dato
For at blive oprettet som erhvervskunde er det en betingelse, at den krævede dokumentation indleveres digitalt via denne formular.
Vi gør opmærksom på, at oprettelse af en erhvervskonto koster kr. 3.000 og efterfølgende et månedligt gebyr på kr. 250.