Leverandørservice
Hvad er Leverandørservice?
Leverandørservice er en betalingsløsning fra Mastercard Payment Services. Det er et automatisk betalingssystem, der anvendes mellem virksomheder, som regelmæssigt har tilbagevendende betalinger for varer eller tjenesteydelser.
Leverandørservice giver dig som betalingsmodtager mulighed for at trække et tilgodehavende direkte fra din erhvervskundes konto. Det sker naturligvis efter aftale med kunden og dennes pengeinstitut. Med denne aftale betaler dine kunder til tiden. Det er en effektiv og ubesværet administration, som kan resultere i færre eller ingen rykkerudsendelser.
Fordele ved Leverandørservice
LeverandørService giver ikke kun dig, men også dine kunder en række fordele. Ved LeverandørService får din virksomhed et samlet overblik over opkrævninger og betalinger, der venter på at blive betalt. Du har derfor mulighed for at reagere hurtigt, hvis der skulle mangle en betaling eller andet fra jeres erhvervskunder.
- Få et samlet overblik over opkrævninger og betalinger, der venter på at blive betalt
- Effektiviser administration
- Optimer likviditetsstyring
Det større overblik betyder, at du skal bruge mindre tid på bogføring, da LeverandørService nemt kan integreres direkte i jeres økonomisystem. Det giver en lettere og mere effektiv administration, som også tilbyder en optimeret likviditetsstyring. Du har råderetten over dine tilgodehavender, da du kan hæve disse direkte fra indbetalerens konto. Din virksomhed er derfor sikret en optimeret pengestrøm og effektivitetsgevinst.
Med en Leverandørservice-aftale mellem din virksomhed og jeres erhvervskunder, har I mulighed for at sende opkrævninger dagligt og med kort varsel. Det giver en fleksibilitet ned til mindste detalje. Det kræver hverken checks eller girokort, og du har tilmed rentefordele.
Opret Leverandørservice-aftale
Det er nemt at tilmelde sig Leverandørservice, og hos Arbejdernes Landsbank hjælper vi gerne med rådgivning og sparring.
Er du kreditor og ønsker at ansøge om en ny aftale, skal du bruge en NemID medarbejdersignatur for at udfylde informationerne i ansøgningen.
Er du debitor og ønsker at oprette en LeverandørService-aftale med en kreditor, har du to muligheder:
- Kontakt din kreditor for at få bekræftet, at deres virksomhed er tilsluttet Leverandørservice.
- Udfyld tilmeldingsblanket om Leverandørservice.
Strømlinet finansiering
Bliv erhvervskunde
Tak for din interesse i at blive erhvervskunde hos os! Til at starte med er der nogle informationer, vi skal have fra dig. Når du har sendt informationerne, kontakter vi dig.
Sådan gør du:
- Udfyld dette Forretningsomfangsskema
Når du har udfyldt forretningsomfangsskemaet, skal det uploades sammen med nedenstående ansøgningsformular. Det er godt at have følgende dokumenter og informationer klar:
- Seneste interne årsregnskab inkl. specifikationer
- Forretningsplan
- Drifts- og likviditetsbudget
- Periodebalance år til dato
For at blive oprettet som erhvervskunde er det en betingelse, at den krævede dokumentation indleveres digitalt via denne formular.
Vi gør opmærksom på, at oprettelse af en erhvervskonto koster kr. 3.000 og efterfølgende et månedligt gebyr på kr. 250.