Betalingsservice Erhverv
Hvad er Betalingsservice Erhverv
Betalingsservice er en tjeneste, der gør det lettere for dig og din virksomhed at sende opkrævninger til jeres kunder.
Når din kunde har indgået en aftale om betaling med din virksomhed, kan du iværksætte Betalingsservice Automatisk. Her automatiseres indbetalingerne fra kundens konto til din virksomhed. Det er enkelt, nemt og betyder, at din kunde ikke skal foretage sig noget.
Hvordan bliver min virksomhed kunde hos Betalingsservice?
For at blive kunde hos Betalingsservice, skal din virksomhed være registreret med et CVR-nummer. Derudover skal du bruge en NemID Medarbejdersignatur, når du logger på ansøgningsportalen. Når du har oprettet dig som kunde i Betalingsservice Aftaleportal, skal du medsende dokumentation for din virksomheds ejer- og bankforhold.
Hvis din virksomhed er et ApS, A/S eller I/S selskab, skal I tilmed medsende en oversigt over virksomhedens ejere, hvis deres ejerandel overstiger 25% af virksomheden. Ejernes CPR-numre skal også oplyses i ansøgningen.
Sådan fungerer Betalingsservice
Betalingsservice fungerer ved at sende en samlet oversigt med betalingsoplysninger til forbrugerne. Det betyder, at du som kreditor undgår at skulle skrive og sende indbetalingskort eller regninger ud manuelt. I stedet er det hele elektronisk og krypteret og sendt via internettet, hvilket øger sikkerheden.
Sagt med andre ord, effektiviserer Betalingsservice dine opkrævninger og betalingsinformation. Dine kunder kan tilmelde sine faste regninger og girokort til automatisk betaling, når de forefalder. Det kan eksempelvis være årligt, månedligt eller hvert kvartal. Betalingen fortsætter via Betalingsservice, når den er tilmeldt og ophører først, når kunden aktivt afmelder aftalen.
Fordele ved Betalingsservice
I dag forventer mange forbrugere at kunne betale sine regninger via Betalingsservice - uanset om regningen kommer fra en stor eller lille virksomhed. Den automatiserede proces gør det nemt og hurtigt at betale regninger, og sparer derfor både dig og dine kunder for tid og penge.
Få fuld kontrol over betalingerne
Betalingsservice giver dig som kreditor fuld kontrol over betalingerne fra debitor. Når betalingen er sket, modtager du en oversigt med oplysninger, som også viser eventuelle afvisninger og tilbageførsler. Det gør den efterfølgende bogføring hurtig og effektiv.
Hold på kunderne i længere tid
Kunder vil ofte bevare deres tilhørsforhold i længere tid, end hvis de betaler fra gang til gang, i nogen tilfælde op til 50% længere. Regninger tilmeldt Betalingsservice har også større sandsynlighed for at blive betalt end regninger, der udsendes med et traditionelt indbetalingskort.
Færre rykkere og mindre tab
En aftale om Betalingsservice resulterer i færre rykkere. Det betyder også at kontoen for tab på dine kunder bliver mindre. Herudover kommer at kreditrisikoen for regninger under 1.000 kr. dækkes af pengeinstitutterne, så længe din kunde har en aftale med sit pengeinstitut om at bruge Betalingsservice.
Bliv erhvervskunde
Tak for din interesse i at blive erhvervskunde hos os! Til at starte med er der nogle informationer, vi skal have fra dig. Når du har sendt informationerne, kontakter vi dig.
Sådan gør du:
- Udfyld dette Forretningsomfangsskema
Når du har udfyldt forretningsomfangsskemaet, skal det uploades sammen med nedenstående ansøgningsformular. Det er godt at have følgende dokumenter og informationer klar:
- Seneste interne årsregnskab inkl. specifikationer
- Forretningsplan
- Drifts- og likviditetsbudget
- Periodebalance år til dato
For at blive oprettet som erhvervskunde er det en betingelse, at den krævede dokumentation indleveres digitalt via denne formular.
Vi gør opmærksom på, at oprettelse af en erhvervskonto koster kr. 3.000 og efterfølgende et månedligt gebyr på kr. 250.