For at hjælpe din virksomheds vækst på vej er du nødt til med jævne mellemrum at hoppe ud af hamsterhjulet og skabe rum og overskud til at tænke nyt. Her er 5 gode råd til at finde ind til din virksomheds vigtigste udviklingspotentialer og komme ud over stepperne med nye spændende initiativer.
Af: Strategisk rådgiver samt grundlægger og ejer af 360sprint Nils Henrik Wegener.
Find din virksomheds vigtigste udviklingspotentialer
Kortlæg forretningsmodellen Brug 2-3 timer på at kortlægge din nuværende forretningsmodel og få et klart billede af din nuværende strategi, og hvad der skal til for at få succes med lønsom vækst.
Gå i kødet på dine kunder Find ud af, hvad dine eksisterende og nye kundesegmenter efterspørger og bliver motiverede af. Så får du unik indsigt i, hvad du skal gøre mere eller mindre af - for i højere grad at udløse kundernes købsbeslutninger.
Test kundekoncepter og –pakker på dine kunder Test altid dine kundekoncepter på dem, som de er målrettet: Dine kunder. Måske kan de forskellige koncepter og -pakker ændres eller finjusteres, så de i endnu højere grad matcher kundernes behov og det, som de kræver, forventer, ønsker eller vil overraskes med.
Fra overblik til to do-liste Med kortlægningen af din forretningsmodel samt et unikt indblik i dine kunders oplevelser og forventninger får du et konkret udgangspunkt for at lave en to do-liste over den række af nye spændende initiativer, der skal få din virksomhed til at vokse.
Sæt 3-5 nye initiativer i gang nu Det er hverken smart eller effektivt at søsætte alle initiativer på én gang. Derfor handler det om at prioritere indsatsen. Start med de 3-5 initiativer, som, du vurderer, vil skabe mest værdi for dine kunder og/eller øge effektiviteten i din virksomhed. Så er du allerede godt på vej til at øge din virksomheds vækst.
Se også
Derfor skifter erhvervskunder bank
Danske virksomheder skifter sjældent bank. Men når de gør, skyldes det som regel nogle særlige faktorer. Men hvilke 3 faktorer er ofte udslagsgivende, når erhvervskunder skifter bank?
Hos Arbejdernes Landsbank behøver du ikke at være en stor erhvervskunde for at få vores fulde opmærksomhed. Som erhvervsbank har vi en medfødt interesse for små og mellemstore virksomheder.