5 råd til at få din virksomhed til at vokse

For at hjælpe din virksomheds vækst på vej er du nødt til med jævne mellemrum at hoppe ud af hamsterhjulet og skabe rum og overskud til at tænke nyt. Her er 5 gode råd til at finde ind til din virksomheds vigtigste ud­vik­lings­po­ten­ti­a­ler og komme ud over stepperne med nye spændende initiativer. Af: Strategisk rådgiver samt grundlægger og ejer af 360sprint Nils Henrik Wegener.
Kvinde Skriver Noter I Notesbog
En computer og en hånd viser arbejde

Find din virksomheds vigtigste udviklingspotentialer

  1. Kortlæg for­ret­nings­mo­del­len
    Brug 2-3 timer på at kortlægge din nuværende for­ret­nings­mo­del og få et klart billede af din nuværende strategi, og hvad der skal til for at få succes med lønsom vækst.
  2. Gå i kødet på dine kunder
    Find ud af, hvad dine eksisterende og nye kundesegmenter efterspørger og bliver motiverede af. Så får du unik indsigt i, hvad du skal gøre mere eller mindre af - for i højere grad at udløse kundernes købs­be­slut­nin­ger.
  3. Test kundekoncepter og –pakker på dine kunder
    Test altid dine kundekoncepter på dem, som de er målrettet: Dine kunder. Måske kan de forskellige koncepter og -pakker ændres eller finjusteres, så de i endnu højere grad matcher kundernes behov og det, som de kræver, forventer, ønsker eller vil overraskes med.
  4. Fra overblik til to do-liste
    Med kortlægningen af din for­ret­nings­mo­del samt et unikt indblik i dine kunders oplevelser og forventninger får du et konkret udgangspunkt for at lave en to do-liste over den række af nye spændende initiativer, der skal få din virksomhed til at vokse.
  5. Sæt 3-5 nye initiativer i gang nu
    Det er hverken smart eller effektivt at søsætte alle initiativer på én gang. Derfor handler det om at prioritere indsatsen. Start med de 3-5 initiativer, som, du vurderer, vil skabe mest værdi for dine kunder og/eller øge effektiviteten i din virksomhed. Så er du allerede godt på vej til at øge din virksomheds vækst.

Se også