Visa/dankort-problemer er nu løst

Du har tidligere været udfordret med at handle fysiske i butikker med et mobilt Visa/dankort.

Familie På Indkøb I Supermarked

Opdatering tirsdag kl. 10.30:
Problemerne er nu løst, lyder det fra Visa. Det skyldtes en menneskelig fejl hos Visa.

Der kan dog stadig være tilfælde, hvor betaling med mobiltelefon/wallet ikke går igennem. Det kan du undgå ved at bruge dit fysiske Visa/dankort til betaling – det virker. Vi forventer, at også alle betalinger med mobiltelefon/wallet virker 100 pct. fra i morgen onsdag. 

-----

Du kan lige nu opleve udfordringer, når du handler i fysiske butikker med dit Visa/dankort fra Arbejdernes Landsbank. Det skyldes en teknisk fejl på Visa-delen af vores dankort, som kræver opdatering af en række be­ta­lings­ter­mi­na­ler ude i butikkerne.

Problemet opstår især, hvis du betaler med din mobiltelefonen/wallet, for så vil terminalen automatisk bruge Visa-delen. 

Det er individuelt i hvilke butikker, hvor det virker og ikke virker. Det kommer an på, om den pågældende butik har nået at opdatere deres terminaler eller ej.

Vi har ikke noget overblik over, hvornår og hvor hurtigt butikkerne opdaterer deres terminaler, men vi håber meget, at det sker i løbet af i dag mandag eller hurtigst muligt derefter. Herfra gør vi alt, hvad vi kan.

Det kan du gøre

  • Du kan godt bruge Mastercard i butikkerne.
  • Du kan godt hæve kontanter i danske hæveautomater - også med Visa/dankort.
  • Du kan i mange tilfælde godt betale med Visa/dankort i en butik, hvis du betaler med et fysisk kort, for så vil terminalen bruge Dankort-delen af det. Omvendt hvis du bruger din mobiltelefonen/wallet til betaling, vil terminalen automatisk bruge Visa-delen, og så virker det ikke.
  • Kunder i udlandet kan få fa­mi­lie­med­lem­mer/venner til at overføre penge via Western Union, så kunden kan hæve dem kontant i Western Union afdelingen i den by, hvor kunden er.

Travlhed kan give ekstra ventetid

Visa-problemerne og den sædvanlige ekstra travlhed omkring månedsskifte medfører, at der kan opleves ekstra ventetid i øjeblikket hos Kundeservice. Vi forventer, at ventetiden aftager, i takt med at terminalerne bliver opdateret.

Relaterede artikler