3 min. læsetid

Vi er danskernes foretrukne bank for 16. gang

For 16. år i træk er Arbejdernes Landsbank kåret til danskernes foretrukne bank i Voxmeters kundeundersøgelse baseret på svar fra ca. 60.000 respondenter.

Bedste bank 16 år

Selvom det i år er tættere end nogensinde før, vinder Arbejdernes Landbank igen i år prisen om danskernes foretrukne bank. Dermed har Arbejdernes Landbank vundet prisen 16 år i træk.

Kåringen bekræfter os i, at kunderne synes godt om den måde, som vi rådgiver og driver bank på, så det er vi selvfølgelig stolte af.

Svend Randers, bankdirektør i Arbejdernes Landsbank

“Det er en titel, der er meget vigtig for os, fordi det er danskerne, der har valgt os. Kåringen bekræfter os i, at kunderne synes godt om den måde, som vi rådgiver og driver bank på, så det er vi selvfølgelig stolte af,” siger Svend Randers, bankdirektør i Arbejdernes Landsbank.

Kun­de­til­freds­hed er det overordnede parameter i målingen, og selvom Arbejdernes Landsbank går tilbage i årets måling, holder banken førstepladsen foran Lån & Spar bank på 2. pladsen og Sparekassen Thy på 3.pladsen.

“Danskernes behov og forventninger til deres bank ændrer sig hele tiden. Derfor er jeg ekstra glad for, at vi nu har fået prisen 16 år i træk. Det viser vi, at vi i Arbejdernes Landsbank har været i stand til at følge med tiden og udvikle os sammen med vores kunder,” siger Svend Randers.

Tæt opløb til stregen

Årets meningsmåling fra Voxmeter var tættere end nogensinde før. Kun 10 points forskel (ud af 1.100 mulige points) afgjorde, at Arbejdernes Landsbank igen i år løber med titlen foran Lån & Spar Bank, som også kom på andenpladsen sidste år - dengang med en noget større margin på 90 points.

Ansvarlige og tilgængelige

Det tætte resultat er en reminder om, at de mange kåringer ikke er en sovepude. Derfor vil Arbejdernes Landbank i det nye år knokle for at levere på sin ambitiøse vækststrategi.

“Vi bilder os ikke ind, at kåringen betyder, at vi nu kan hvile på laurbærrene. Vi vil også fremover arbejde hårdt for at leve op til kundernes tillid ved at være ansvarlige og tilgængelige. Vi vil med andre ord fortsat bestræbe os på at være en bank, som en bank bør være,” lyder det fra bankdirektør Svend Randers.

Om Voxmeters undersøgelse

Voxmeters undersøgelse er baseret på svar fra ca. 60.000 privatkunder i danske banker, der er 18 år eller derover, fordelt nationalt repræsentativt. 

Alle kunder er tilfældigt udvalgt. Dermed er der ingen banker, der har haft mulighed for at påvirke resultatet, hverken direkte eller indirekte. 

Relaterede artikler