Indsigelse på kortbetalinger

Opdager du, at der er foretaget betalinger med dit kort, som du ikke kan genkende eller acceptere, hjælper vi dig med at få tilbageført betalingen.

Er dit kort blevet misbrugt

Har du mistanke om, at dit kort er blevet misbrugt, skal du spærre det med det samme. Det kan f.eks. være, hvis du:

  • Opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke selv har foretaget.
  • Opdager, at dit kort er anvendt to gange til samme betaling.
  • Ikke har modtaget en vare, som du har købt med dit kort.

Det er vigtigt, at du gør indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet.

Sådan gør du indsigelse

Du skal udfylde en indsigelsesblanket og sende den til banken.

  • Jeg har AL-Netbank

    Her får du den hurtigste ekspedition. Du underskriver og sender blanketten elektronisk.

  • Jeg har IKKE AL-Netbank

    Hvis du ikke har AL-Netbank, skal du printe og underskrive blanketten, der herefter sendes med posten til banken. Ekspeditionstiden vil derfor være længere her.

Har du brug for at spærre dit kort?

Spær straks dit kort, hvis:

  • Du har mistet dit kort.
  • Du har mistanke om, at andre bruger dit kortnummer.
  • Din pinkode er blevet afluret.
Spær kort

Har du spørgsmål